Takaisin

Postilakko hidastaisi KYSin asiakaskirjeiden kulkua

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on ilmoittanut aloittavansa Postissa kaksi viikkoa kestävän lakon maanantaina 11.11., mikäli työehtosopimusneuvotteluissa ei päästä sopuun. Jos lakko toteutuu, sillä on merkittäviä vaikutuksia KYSistä asiakkaille postitettavien kutsukirjeiden, hoitopalautteiden ja laskujen kulkuun.

KYS ottaa tarvittaessa puhelimitse yhteyttä asiakkaisiin, jos lakko toteutuu ja on oletettavissa, että kirjeenä lähetetty tieto esimerkiksi ajanvarauksesta ei tavoita vastaanottajaa ajoissa. Puhelinta kannattaa seurata, jos odottaa saavansa kutsun KYSiin lähiviikkojen aikana.

Yhteydenotto sairaalasta voi tapahtua suojatulla sähköpostilla tai tekstiviestillä, jos asiakas on antanut suostumuksensa sähköiseen asiointiin.

Hoitopalautteet eli epikriisit ovat katsottavissa sähköisessä muodossa Omakannasta. Omakantaan kirjaudutaan pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla.

KYSin potilasohjeet on ryhmitelty internetsivustolle hoitopalveluittain. Potilasohjeet ovat erilaisiin sairauksiin, hoitoon tai tutkimuksiin liittyviä kirjallisia ohjeita. Suuntaa antavat ohjeet eivät korvaa hoitohenkilökunnalta hoidon yhteydessä saatavaa tietoa ja ohjeistusta.

Lakon toteutuessa postitse lähetettävien KYSin asiakasmaksujen maksuaikaa pidennetään.

KYS tiedottaa asiasta lisää maanantaina 11.11., mikäli lakko alkaa.