Etävastaanotto

Etävastaanotto on verkossa tapahtuva vastaanotto, jossa ammattilainen ja potilas kohtaavat videoyhteyden välityksellä.

Etävastaanoton toteutuksesta sovitaan aina ennakkoon ja potilas saa siitä tietoa sekä ohjeet hoitavasta yksiköstä. Etävastaanottokäynnit soveltuvat voinnin seurantaan ja kontrollikäynneille.

Tietoja käsitellään yhtä luottamuksellisesti kuin vastaanottokäynnillä sairaalassa.

Etävastaanottokäynnille valmistautuminen

Etävastaanottopalvelun toteutetaan Video Visitin -palvelussa ja tiedot ovat siellä suojattuja. Etävastaanotto toimii parhaiten käyttämällä seuraavia internetselaimia:

Windows -tietokone

Mac-tietokone

  • Käytä Google Chrome tai Safari -selaimia.

Tablettitietokone tai älypuhelin

Teknistä apua ja tukea laitteiden käyttämiseen ja ohjelmien lataamiseen saat ma-pe kello 8-16. Voit kysyä sitä chat-palvelun kautta kirjallisesti. Linkki tekniseen tukeen.

Etävastaanottokäynnin ohjeet potilaalle

Etävastaanotto KYSin verkkosivuilla olevan asiointijonon kautta.

Etävastaanotto, jossa mukana useampi osallistuja.

Etävastaanottokäynnin ohje Kysterin potilaille. Kysteri tuottaa perusterveydenhuollon ja vanhusten laitoshoidon palvelut seitsemässä kunnassa.

Näin toimit etävastaanottokäynnillä

  • Etävastaanoton aikana on suositeltavaa olla rauhallisessa ympäristössä.
  • Varmista etukäteen, että käytössäsi oleva tietokone, tablettitietokone tai älypuhelin on toimintakunnossa.
  • Varmista, että laitteessa on toimiva kaiutinmikrofoni, kamera sekä internetyhteys.
  • Jos käytät kuulokkeita, varmista kuulokkeiden toimivuus ennalta.
  • Ota henkilöllisyystodistuksesi esille, sillä henkilöllisyytesi voidaan varmistaa etävastaanoton alkaessa.
  • Etävastaanotolle liitytään tämän sivun oikeassa alakulmassa olevan liittymisruudun kautta.
  • Valitse hoitava yksikkö ja kirjoita oma etu- ja sukunimesi sekä valitse "Lähetä".
  • Jää odottamaan. Sinulle tulee ilmoitus, kun voit liittyä etävastaanotolle ja tapaaminen alkaa.

 

Lisätietoja