Takaisin

Asiointi terveyspalveluissa hoituu nyt verkossa 24/7

Asiointi terveyspalveluissa hoituu nyt verkossa 24/7

Kysteri liikelaitoksen, fysioterapian ja neuvolan palveluissa on 1.11.2019 alkaen käytössä sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla Kysteri liikelaitoksen kuntalaiset voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Nopeampaa ja helpompaa asiointia

Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa ja nopeampaa. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

      Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin

      Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan

      Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun

      Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

 

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

       Vaiva tai sairaus - yhteydenotto vastaanotolle

      Varatun ajan peruminen tai siirtäminen

      Pitkäaikaisen sairauden määräaikaiskontrolli

      Lääkärintodistukset ja lausunnot (ajokortti, terveystodistus jne.)

      Reseptin uusiminen

      Tutkimustulosten kysely

      Sairauslomatodistus äkillisen sairauden vuoksi sinulle tai lapsellesi

      Rokotusneuvonta - matkailijoiden rokotukset

      Yhteydenotto lastenneuvolaan

      Yhteydenotto äitiys- ja ehkäisyneuvolaan

      Yhteydenotto mielenterveysneuvolaan

      Yhteydenotto fysioterapiaan ja apuvälinepalveluihin

Näin asioit verkossa

Klikkaa sähköiseen asiointiin: www.kysteri.fi ja seuraa alla olevia ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

 1 Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim.  yhteydenotto vastaanotolle, varatun ajan peruminen, reseptin uusinta tai tutkimustulosten tiedustelu

 2. Tietojen täyttäminen

 Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

 3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

 Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään seuraavana arkipäivänä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille tai fysioterapiaan.

 

Lataa tästä opas terveyspalveluiden verkkoasiointiin

 

Palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

 Palvelun on kehittänyt ja sen teknisestä toteutuksesta vastaa suomalainen Klinik Healthcare Solutions Oy. Klinik-asiointipalvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin ympäri Suomea ja tällä hetkellä palvelu on käytössä n. 300 terveydenhuollon yksikössä Suomessa.