Banneri Kysteri etusivu

Kysteri bannerikuva

Verkkopalvelut

Asioi verkossa 24/7

 


 

Kerro oireistasi, niin arvioimme hoidon tarpeen ja varaamme vastaanottoajan hoitajalle tai lääkärille. Tämän palvelun kautta saat myös yhteyden fysioterapeutteihin sekä äitiys- ja lastenneuvolaan ja ehkäisyneuvolaan. Voit myös pyytää uusimaan reseptin. Palvelu toimii 24/7 ja henkilöstömme vastaa virka-aikana vuorokauden kuluessa.

 

Asiointi terveyspalveluissa hoituu nyt verkossa 24/7

 Kysteri liikelaitoksen terveyskeskuksen, fysioterapian ja neuvolan palveluissa on 1.11.2019 alkaen käytössä sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla Kysteri liikelaitoksen kuntalaiset voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa mihin vuorokauden aikaan tahansa.

 Nopeampaa ja helpompaa asiointia

 Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa ja nopeampaa. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

 Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

  • Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan
  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun
  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

 

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

  •  Vaiva tai sairaus - yhteydenotto vastaanotolle
  • Varatun ajan peruminen tai siirtäminen
  • Pitkäaikaisen sairauden määräaikaiskontrolli
  • Lääkärintodistukset ja lausunnot (ajokortti, terveystodistus jne.)
  • Reseptin uusiminen
  • Tutkimustulosten kysely
  • Sairauslomatodistus äkillisen sairauden vuoksi sinulle tai lapsellesi
  • Rokotusneuvonta - matkailijoiden rokotukset
  • Yhteydenotto lastenneuvolaan
  • Yhteydenotto äitiys- ja ehkäisyneuvolaan
  • Yhteydenotto mielenterveysneuvolaan
  • Yhteydenotto fysioterapiaan ja apuvälinepalveluihin

Näin asioit verkossa

 Klikkaa sähköiseen asiointiin: www.kysteri.fi ja seuraa alla olevia ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

 1 Asioinnin aihe

 Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim.  yhteydenotto vastaanotolle, varatun ajan peruminen, reseptin uusinta tai tutkimustulosten tiedustelu

 2. Tietojen täyttäminen

 Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

 3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

 Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

 Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään seuraavana arkipäivänä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille tai fysioterapiaan.

Lataa tästä opas terveyspalveluiden verkkoasiointiin

 

 

Palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

 Palvelun on kehittänyt ja sen teknisestä toteutuksesta vastaa suomalainen Klinik Healthcare Solutions Oy. Klinik-asiointipalvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin ympäri Suomea ja tällä hetkellä palvelu on käytössä n. 300 terveydenhuollon yksikössä Suomessa.

 

 

.